برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب
نوشته شده توسط : admin
برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود. اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.
برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب

برج ساعت تفلیس، بنایی شگفت انگیز با طراحی جالب

برج ساعت تفلیس که نمادی از چرخه زندگی از تولد تا مرگ در تفلیس است. در گرجستان نمایش های عروسکی جذابی اجرا می شود. اگر این نمایش های عروسی را دیده و یا شنیده اید حتماً نام استاد ریزو گابریادزه به گوشتان خورده است. وی استاد نمایش‌ های عروسکی و فیلمنامه نویس و البته سازنده برج ساعت تفلیس است.

ریزو گابریادزه طرح این برج را از بناهایی که بر اثر زلزله ویران شده‌ اند الهام گرفته است. انگار هر لحظه در حال فرو ریختن است و تنها تیرچه‌ ای آهنی آن را سرپا نگه داشته است. در نهایت، شکل منحصر به فرد این بنا باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی برای تماشای آن در مقابلش صف بکشند.

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

مروری بر ساخت ساعت تفلیس

سازنده ی برج ساعت تفلیس گابریادزه این ساختمان را در مدت سی سال ساخته است، که در آن نمونه های شگفت انگیزی از اجراهای نمایشی به گوش می رسد، برج ساعت کج آن نیز در سال ۲۰۱۰ پس از چهار سال ساخت اضافه شد. در برج ساعت کج در کنار تئاتر عروسکی ریزو گابریادزه، پنجره بالایی هر ساعت باز می شود و فرشته ای زنگی را به صدا در می آورد.

در پنجره کوچک چرخه زندگی با عروسک های کوچک به نمایش گذاشته شده است که نمادی از ملاقات زن و مرد، ازدواج آنها، تولد فرزندانشان و تشییع جنازه است. می گویند هر ساعت عروسک هایی مثل ساعت فاخته بیرون می آیند و قصه می گویند. هر ساعت جمعیتی برای تماشای این نمایش روی نیمکت هایی که مقابل برج ایستاده اند تشکیل می شود و همه با هیجان منتظر صدای گونگ هستند. یک تئاتر عروسکی کوچک در داخل برج وجود دارد و دو بار در روز در ظهر و ساعت ۱۹ می توانید نمایش “دایره زندگی” را ببینید. درب بزرگتر این ساعت فقط دو بار در روز باز می شود، ساعت ساعت ۷ صبح و ۱۲ بعد از ظهر بازدیدکنندگان می توانند با باز شدن در دوم، یک نمایش سرگرم کننده را تماشا کنند. این یک تئاتر عروسک کوچک است و “چرخه زندگی” را نشان می دهد.

تئاتر ریزو گابریادزه

ریزو گابریادزه در سال ۱۹۸۱ تئاتر ماریونت را در تفلیس تأسیس کرد که از اولین نمایش‌ ها قلب تماشاگران را به دست آورد و امروزه به سراسر جهان سفر می ‌کند. چهار نمایش معروف در برنامه تئاتر او وجود دارد: «پاییز بهار من»، «استالینگراد»، «رامونا» و «الماس مارشال دو فونته».

شعار ریزو گابریادزه روی نمای تئاتر با حروف طلایی نوشته شده است: “Extra Cepam Nihil Cogito Nos Lacrimare” که به معنی “اجازه دهید اشک های ما فقط هنگام بریدن پیاز بیاید” است.

نمایش برج ساعت تفلیس

عروسک های چرخه زندگی در برج ساعت تفلیس این را نمایش می دهد، که پسر جوانی با دختری زیبا آشنا می شود و عاشق می شود. سپس ازدواج می کنند و صاحب فرزند می شوند، زمان داره می گذره آنها خانواده بسیار شادی دارند. بعداً بزرگتر و بزرگتر می شوند و پس از مرگ پسرشان به زندگی خود ادامه می دهد، با همسر آینده اش آشنا می شود و همه چیز از ابتدا شروع می شود. به همین دلیل نام این نمایش «چرخه زندگی» است. برای خرید تور ارمنستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. معنای زندگی همین است و این استاد هنرمند آن را به زیبایی در این ساعت به نمایش گذاشته است. پس از پایان نمایش، مردم با چهره های شاد و چشمانی متفکر دست می زنند.

مردم شروع به فکر کردن در مورد فرزندان خود می کنند. آنها متوجه می شوند که ممکن است بمیرند، اما هرگز ناپدید نخواهند شد، زیرا پس از رفتن آنها به زندگی در قلب فرزندان خود ادامه می دهند. آنها آثار خود را در این دنیای زیبا به جا گذاشته اند. این اجرا با پس زمینه آهنگ فولکلور دوست داشتنی گرجی که در مورد زندگی برگزار می شود.

طراحی برج ساعت تفلیس

طراحی برج ساعت تفلیس

استاد ریزو گابریادزه یکی از استادان نمایش های عروسکی در گرجستان است. وی فیلمنامه‌ نویس و البته سازنده برج ساعت در تفلیس است سازه زیبا و بی نظیر او از کاشی های دست ساز ساخته شده است. طرح ساعت شبیه به یک سازه ای است که از قرار گرفتن چند شیئی روی هم ساخته شده است و به صورت کج بر روی هم قرار گرفته است.

این طراح ماهر طرح این بنا را بر اثر زلزله ویران شده این شهرالهام است. وقتی به ساعت نگاه می کنید گمان می کنید در حال فرو ریختن است، و توسط یک تیرچه آهنی ایستاده است. طراحی منحصر به فرد این ساعت باعث شده است تا بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود می کند. قسمت پایینی این برج ساعت به زیبایی با کاشی های سرامیکی تزئین شده است که این کاشی ها نیز توسط ریزو گابریادزه ساخته شده است.

او این مکان را خودش نقاشی کرده است. این مکان به یکی از اصلی ترین انتخاب های دیدنی تبدیل شده است. گردشگران زیادی با خرید تور گرجستان هر روز به خصوص در ساعت ۱۲ و ۷ به این برج می آیند. در اینجا کافه تئاتر نیز وجود دارد که در کنار ساعت برج قرار دارد. یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن عصرهای دلپذیر تابستان است.

سازنده ی برج ساعت تفلیس

ریزو گابریادزه وقتی شروع به ساخت و ساز کرد، گویی به طور معجزه‌ ای از یک ماشین زمان، خود را در امپراتوری بیزانس دور و زیبای قرن ۱۰ پیدا کرده است. وی می گوید من سفری به قرون گذشته داشته ام. مهندسان ، طراحان و معماران دیگری همچون زوراب جاپاریدزه، گلا جانگیراشویلی، آرچیل ژاپاریدزه، کوته اودیشویلی برای ساخت این ساعت به من کمک کرده اند. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com) مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: